רכב פרטי נוסעים «B» ואופנוע «A,A1,A2»
שאלות הכרת הרכב
- חימום יתר של הבלמים והפחתת יעילות הבלימה.
- קירור יתר של הבלמים, ובגללו – ירידת יעילות הבלימה.
- אין חשש משימוש מופרז בבלמי הרכב.
- ירידה בכוח המנוע עד כדי להפסקת פעולתו.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- לא מומלץ לנהוג ממושכות בירידות חדות.
- יש לנצל את בלימת המנוע על ידי שילוב הילוך נמוך יותר והסתייעות חלקית בבלמים.
- יש לנצל את בלימת המנוע בלבד.
- יש ללחוץ על דוושת הבלמים בעצמה וברצף לשמירת המהירות הרצויה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- המנוע יתחמם יתר על המידה.
- הצמיגים יתחממו ויישחקו יותר.
- הרכב יאבד את תכונות ההיגוי שלו.
- תפחת יעילות הבלמים בצורה רבה.
| «C1» | «A» | «1» | «В» |
- על ידי רעידות חריגות של הרכב.
- המנוע יאבד מכושר הסחיבה שלו.
- על ידי היחלשות הבלימה וריח של חומר חרוך.
- נורת לחץ השמן של המנוע תידלק.
| «C1» | «A» | «1» | «В» |
- המשך בנסיעה מהירה כדי לאוורר את הבלמים.
- עצור! המתן להתקררות הבלמים.
- השתמש באופן זמני בבלם עזר (חנייה).
- המשך בנסיעה רגילה והמעט בשימוש בבלמים.
| «C1» | «A» | «1» | «В» |
- לשמש כבלם נוסף בעת סכנה.
- למנוע שימוש מופרז בבלמי הרכב.
- לאפשר שליטה והיגוי ברכב בעת בלימה.
- למנוע את שחיקת הצמיגים.
| «C1» | «A» | «1» | «В» |
- הרכב יאבד את יכולת ההיגוי.
- ברכב אוטומטי המנוע יכבה.
- חימום יתר של מנוע הרכב.
- הרכב יאבד את יכולת הבלימה.
| «C1» | «A» | «1» | «В» |
- סנדול אחד מגלגלי הרכב על ידי הרשות המוסמכת לכך על פי הוראות החוק.
- הפסקת סיבוב גלגלי הרכב בעת הנסיעה בגלל בלימה חזקה ורצופה.
- מניעת סיבוב גלגל הרכב בעת שחרור הברגים המחזיקים אותו.
- הצמדת מתקן אל אחד מגלגלי הרכב כדי למנוע את תזוזתו בעת חנייה בירידה תלולה מאוד.
| «C1» | «A» | «В» |
- לחבר את התנועה מן המנוע לגלגלים.
- לנתק את התנועה מן המנוע לגלגלים.
- להתניע את המנוע.
- לשלוט על פעולת המנוע.
| «C1» | «A» | «В» |
- באמצעות בדיקה כללית של מערכת הבלימה כל חמש שנים.
- על ידי בדיקת מפלס נוזל הבלמים, בדיקת יעילות הבלימה ומעקב אחר רעידות ורעשים בזמן הבלימה.
- יבדוק את המערכת כל 24 חודשים במוסך מורשה.
- אין צורך בהתערבותו של הנהג לגבי תקינות מערכת הבלמים.
| «A» | «1» | «В» |