רכב פרטי נוסעים «B» ואופנוע «A,A1,A2»

שאלות הכרת הרכב


0997. מדוע צריך להשתמש בבלם עזר (חנייה) למטרת חנייה בלבד?

  • מפני שידית (או מנוף) ההפעלה שלו אינה נוחה לתפעול.
  • מפני שאורך החיים שלו קצר ואין לבזבז אותו על בלימות רגילות.
  • בלם עזר (חנייה) אינו יכול לשמש כבלם חירום.
  • בלם עזר (חנייה) אינו מופעל על כל גלגלי הרכב ועצמתו נמוכה מאוד.

| «C1» | «В» |

0999. כיצד עליך לנהוג כשאתה מזהה תקלה במערכת הבלמים בזמן נהיגה ברכב?

  • להפסיק מיד את הנסיעה ברכב ולדאוג לגרור אותו אל המוסך לבדיקה.
  • להמשיך בנסיעה בזהירות יתרה ולהשתמש בבלם עזר (חנייה).
  • להאט את מהירות הנסיעה ולהסתמך על מערכת ה-ABS.
  • להאט את מהירות הנסיעה לנסות להתרגל למצב ולסיים את הנסיעה בבטחה.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

1000. באיזה מצב תהיה תיבת ההילוכים בזמן נסיעה ממושכת במורד?

  • ידית תיבת ההילוכים תהיה משולבת בהילוך גבוה.
  • ידית תיבת ההילוכים תהיה משולבת בהילוך נמוך.
  • לא חשוב איזה הילוך בתיבת ההילוכים יהיה משולב בנסיעה ממושכת במורד - העיקר שהבלמים תקינים.
  • ידית תיבת ההילוכים תהיה משולבת בהילוך סרק.

| «C1» | «A» | «В» |

1001. מה תפקידה של מערכת אי-בי-אס (ABS)?

  • לסייע לבלימה רכה ומתונה יותר בכביש יבש.
  • לשמר את יכולות ההיגוי והתמרון של הרכב גם בבלימת חירום.
  • לקצר את חיי הצמיגים.
  • לסייע לבלימה רכה ומתונה יותר בכביש רטוב.

| «C1» | «A» | «В» |

1002. מה תפקידה של מערכת בקרת יציבות אלקטרונית ברכב, אי-אס-פי (ESP)?

  • למנוע את נעילת הגלגלים.
  • לצמצם את סכנת ההחלקה של הרכב.
  • להקטין את כמות הגזים השרופים הנפלטים מהמנוע.
  • לשלוט בצריכת הדלק של המנוע.

| «C1» | «В» |

1003. כיצד פועלת מערכת בקרת היציבות האלקטרונית אי-אס-פי (ESP) במצבי נהיגה מסוכנים?

  • היא בודקת את לחץ האוויר בצמיגים ומפעילה את בלם עזר (חנייה) להאטת מהירות הרכב.
  • היא שולטת על גלגל ההגה.
  • היא מפעילה את הבלמים על כל גלגל בנפרד ושולטת בעצמת המנוע.
  • היא שולטת בעצמת המנוע בלבד.

| «C1» | «В» |

1004. איזו מערכת עוזרת לייצב את הרכב בזמן החלקה ובסכנת התהפכות?

  • מערכת בקרת מהירות.
  • מערכת בקרה של תצרוכת הדלק של המנוע.
  • מערכת בקרת יציבות אי-אס– פי-. (ESP).
  • מערכת האיתות.

| «C1» | «В» |

1005. מדוע חשובה שלמות פגושי הרכב?

  • כדי להפחית את מידת הנזק לרכב ואת הפגיעה בנוסעיו בעת תאונה.
  • כדי להימנע מתאונה קלה יחסית.
  • כדי למנוע נזק בתאונות קשות.
  • לצורך שמירה על צורתו הנאה של הרכב.

| «В» |

1008. מדוע אסור להתקין אביזרים קשיחים ובולטים בתא הנוסעים?

  • הם משבשים את יציבות הרכב.
  • כדי למנוע פגיעה בשדה הראייה של הנוסעים בנסיעה לאחור.
  • כי בשעת תאונה עלולים האביזרים לפגוע בנוסעי הרכב ובנהג.
  • כדי למנוע אפשרות פגיעה בצמיגי הרכב.

| «C1» | «В» |

1009. מה הקשר בין תפקוד כריות אוויר לחגורות הבטיחות ברכב בעת תאונה?

  • כרית האוויר פועלת רק כשהחגורה אינה פועלת.
  • אין קשר בין תפקוד כריות האוויר לחגורות הבטיחות.
  • אי חגירת חגורות בטיחות עלולה לגרום לכריות לסכן את הנוסעים בעת התנפחותן.
  • כריות האוויר אינן מופעלות כאשר חגורות הבטיחות ברכב אינן בשימוש.

| «C1» | «В» |