רכב פרטי נוסעים «B» ואופנוע «A,A1,A2»
שאלות הכרת הרכב
- המידה שקבע יצרן הרכב.
- המידה שקבע יצרן הצמיגים.
- המידה שממליץ עליה בעל המקצוע בצמיגייה (מתקן הצמיגים).
- המידה שנראית המתאימה ביותר לרכב.
| «C1» | «A» | «1» | «В» |
- כל מידה שרוצים, ובלבד שכל הצמיגים ברכב יהיו בעלי אותה מידה.
- המידה שקבע יצרן הרכב ושנרשמה ברישיון הרכב.
- המידה שקבע יצרן הצמיגים.
- המידה שאישר מוסך מורשה לתיקון כלי רכב.
| «C1» | «A» | «В» |
- לבעוט קלות בצמיג לבדיקה כללית (של תקינות הצמיג ושל כושר הבעיטה).
- לחזק את אומי (ברגי) הגלגל לאחר הורדת הרכב מן המגבה (ג'ק) ולעשות זאת שוב לאחר נסיעה של 50 ק"מ.
- לבדוק את חום הצמיג לפני הנסיעה הבאה.
- אין צורך בשום פעולה מיוחדת.
| «C1» | «В» |
- אין חשיבות לאופן בדיקת שמן המנוע ולזמן הבדיקה.
- אין כל צורך לבדוק את מפלס השמן במנוע.
- כשהמנוע קר, דומם ועל משטח אופקי.
- כשהמנוע פועל, חם ועל משטח ישר.
| «C1» | «1» | «В» |
- בשום מקרה אין לשנות את מידת צמיגי הרכב.
- מותר לשנות רק באישור מראש של רשות הרישוי במשרד התחבורה.
- מותר, בתנאי שיוחלפו כל צמיגי הרכב בצמיגים חדשים, שלכולם אותה מידה אחרת, הרצויה לנהג.
- מותר, אם חברת הביטוח מאשרת את השינוי.
| «C1» | «A» | «В» |
- כשנעשה בו שימוש (מלא או חלקי) או כשמד הלחץ שלו מעיד על לחץ פנימי נמוך.
- כל מבחן רישוי שני, כלומר כל שנתיים.
- כל שנה לפני מבחן הרישוי של הרכב.
- כשלא שומעים את תנועת החומר במטפה.
| «C1» | «В» |
- כאשר הצמיגים קרים.
- כאשר הצמיגים חמים.
- רק לפני טיפול תקופתי.
- אחת לשנה.
| «C1» | «A» | «В» |
- חדירת גזים שרופים לתא הנוסעים וגרימת ערפול חושים.
- אין סכנה בנסיעה ברכב שיש בו דליפה ממערכת הפליטה.
- חימום המנוע.
- פגיעה בכלי רכב סמוכים.
| «C1» | «В» |
- אין צורך להקפיד על דבר. אין שום מגבלות לחניית רכב בחניון סגור.
- אין להשאיר את מנוע הרכב פועל יותר ממחצית השעה ברציפות.
- יש להימנע מלהשאיר את המנוע פועל לזמן רב, עקב חוסר אוורור בחניון.
- יש להקפיד שהמנוע יוסיף לפעול לפחות 20 דקות אחרי עצירת הרכב עד קירורו.
| «A» | «В» |
- נמלא ברכב דלק בעל אוקטן נמוך יותר מן הנחוץ.
- נתאים את ההילוך לתנאי הדרך ונימנע מהאצות מנוע חזקות.
- נרבה ככל האפשר בהאצות מנוע חזקות.
- נקפיד על נסיעה בהילוך הנמוך ביותר.
| «C1» | «A» | «В» |