רכב ציבורי «D,D1,D2,D3»
שאלות הכרת הרכב
- תמיד מאותו תאריך ייצור.
- בעלי מידה שווה, בהתאם להוראות יצרן הרכב.
- בעלי אותו הצבע.
- מאותו יצרן.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- אין לבלם עזר (חנייה) כל תפקיד ואין צורך להפעיל אותו כלל.
- לסייע לנהגים חדשים בבלימה בירידות.
- להגביר את עצמת העצירה של בלם השירות (הרגל).
- למנוע תזוזה של הרכב בעת חנייתו.
| «C1» | «C» | «D» | «1» | «В» |
- חגורות בטיחות, משענות ראש וכריות אוויר.
- פנסי ערפל ומושבים אורתופדיים.
- מגבים אחוריים ומשענות הראש.
- דוושות הבלם והמצמד.
| «C1» | «C» | «D» | «В» |
- בלחיצה הדרגתית על דוושת הדלק, עד לקבלת התוצאה הרצויה.
- על ידי לחיצה חזקה ומהירה (קיק-דאון) על דוושת הדלק או על ידי הפעלת מתג חשמלי המיועד לכך.
- בלחיצה חזקה על דוושת הבלם.
- על ידי הורדת הרגל מדוושת הדלק ללא מתן דלק, לקבלת מהירות רצויה.
| «C1» | «C» | «D» | «В» |
- ללחוץ על דוושת הבלם. ההילוך ישולב אוטומטית.
- ללחוץ על דוושת הבלם ועל המשבת (כפתור הפעלה) ולשלב את ידית ההילוכים, למצב הנסיעה.
- ללחוץ על המשבת (כפתור ההפעלה). ההילוך ישולב אוטומטית.
- ללחוץ על דוושת המצמד ולשלב את ידית ההילוכים.
| «C1» | «C» | «D» | «В» |
- לא נכון. שמירת רווח מתאים מהרכב שלפניך גורמת לשחיקת בלמים.
- נכון. שמירת רווח תמנע שחיקת בלמים וצריכת דלק מופרזת, הנובעות מהאצות ומבלימות תכופות.
- לא נכון. ויסות הרווח על ידי שימוש בבלמים ובדוושת הדלק חשוב להגברת הערנות של הנהג.
- לא נכון. לרווח אין השפעה על בלאי הרכב או על תצרוכת הדלק.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- רכב שבו מותקנים שני מנועים רגילים.
- רכב שבו מותקן מנוע חשמלי בנוסף למנוע הרגיל.
- רכב שבו מותקן בנוסף למנוע, מנוע סולרי (מנוע המונע על ידי השמש).
- רכב שבו מותקנים שני מנועים חשמליים במקום המנוע הרגיל.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הבלימה קשה יותר, בגלל המנוע השני.
- הצמיגים נשחקים יותר מאשר ברכב רגיל , בגלל המנוע השני.
- צריכת הדלק גבוהה יותר מאשר ברכב רגיל, בגלל המנוע השני.
- צריכת הדלק נמוכה יותר מאשר ברכב רגיל.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «В» |
- להמשיך בנסיעה רגילה עד לטיפול התקופתי של הרכב.
- לעצור את הרכב ולא להמשיך בנסיעה.
- להמשיך בנסיעה רגילה עד למוסך, באורות צהובים מהבהבים.
- להמשיך בנסיעה אטית עד למוסך, בימין הכביש.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הבלימה נגרמת בגלל לחץ הנוצר בין המנוע לבין המצמד.
- הבלימה נגרמת בגלל סיבוב המנוע בכיוון הנגדי לכיוון הסיבוב הרגיל שלו.
- נוצר חיכוך בין דיסקת הבלם לרפידות הבלם.
- בלימה של הגלגלים הקדמיים בלבד.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |