רכב פרטי נוסעים «B» ואופנוע «A,A1,A2»
שאלות בטיחות
- לבדוק אם מותר, לבצע בדיקה היקפית ולהאט בזהירות.
- אין חשיבות לסדר הפעולות לפני החנייה.
- האטה, סטייה, עצירה ואיתות.
- הסדר לא משנה – חשובה הזהירות.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הבעיה המרכזית היא לחצות במהירות את הצומת.
- המהירות המרבית המותרת משתנה בצומת.
- עומס המטלות שעליו לבצע בזמן קצר בעת ובעונה אחת.
- חלק משטח הצומת מיועד תמיד לתחבורה ציבורית.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- יזהיר את המשתמשים האחרים בדרך על התקרבותו לצומת (על ידי צפירה ואיתות באורות).
- יתעלם מהמשתמשים האחרים בדרך – בעיקר מן המשתמשים הקטנים ממנו.
- יגביר מהירות כדי לקצר את משך החצייה של הצומת.
- האטה לפני הצומת והתבוננות היקפית, הימנעות מכל פעילות שאינה נהיגה.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- ריבוי תמרורים יגרום למחשבה מהירה יותר של הנהג בצומת.
- הנהג נאלץ להאט את נסיעתו, כדי לזהות את התמרורים ולהפנים את משמעותם.
- ריבוי התמרורים לא ישפיע על התנהגות הנהג בהתקרבו אל הצומת.
- ריבוי תמרורים גורם תמיד לבלבול הנוהג ברכב.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- לעקוף תמיד במהירות נמוכה ובסבלנות.
- לעקוף רק כשקיים תמרור המורה שמותר לעקוף.
- להתחיל בעקיפה רק אם הדרך פנויה במרחק מספיק ולוודא במשך כל העקיפה שהדרך פנויה.
- לעקוף במהירות גבוהה מן המותר, כדי לפנות את הכביש.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הרכב עלול להחליק לתוך שטח הצומת בגלל הכביש הרטוב.
- יש יותר הולכי רגל בכביש בימי גשם.
- אי אפשר לראות את סימוני הכביש, בכביש רטוב.
- בכביש רטוב אין סיכון כלשהו לכלי הרכב.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- על הנהג לצפות מראש אפשרות של התנהגות מסוכנת של הולך הרגל באזור הצומת.
- הולך הרגל מעסיק את מעבר החצייה זמן רב והוא גורם לעיכובים לתנועה.
- הולך הרגל אינו גורם משמעותי בהשפעה על הנהג.
- הסיבוך העיקרי בצומת נוצר כאשר קיימת הצטופפות של הולכי רגל על המדרכה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- חציית הצומת נמשכת זמן רב והנהגים כועסים.
- כלי הרכב המגיעים מכיוונים שונים אל הצומת אינם מהווים כל בעיה, אלא רק הולכי הרגל.
- סכנות ובעיות מיוחדות קיימות בצמתים מרומזרים בלבד.
- נקודות מפגש רבות בין כלי הרכב בתנועות שונות דרך הצומת.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הצומת הוא המקום המסוכן ביותר בכביש, כי הנהגים אינם מתייחסים די הצורך בהולכי הרגל, אלא רק ברמזורים.
- בעת חצייתו במעבר החצייה, הולך הרגל אינו מחויב להתחשב בנהגים המתקרבים לצומת.
- מקום החצייה הבטוח ביותר להולך הרגל הוא במעבר החצייה הסמוך לצומת, כי נהג הרכב חייב להאט באזור הצומת.
- אין סכנה להולכי רגל בקרבת הצומת.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «В» |
- מסתכלים מעבר לצומת, כדי לזהות את נתיבי הכניסה לכיוונים הנגדיים ואת התנועה בהם.
- בודקים ומזהים את הנתיבים לאחר המעבר בצומת, בעיקר בכיוון שאליו הם נוסעים.
- נכנסים לצומת.
- מוודאים שהצומת פנוי ושניתן להשלים את המעבר בצומת בבטחה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |