רכב פרטי נוסעים «B» ואופנוע «A,A1,A2»
שאלות בטיחות
- כדאי לחלוף על פניו משמאלו, רחוק ככל האפשר.
- כדאי לחלוף על פניו לאט וכשאתה קרוב אליו.
- כדאי לצפור לפני הגיעך אליו וגם כשאתה עוקף אותו כדי להזהירו.
- כדאי לחלוף על פניו במהירות, כדי שהדף האוויר לא ישפיע עליו.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- משתפרת ככל שהמהירות גדלה.
- תלויה בגודל הצמיגים.
- אינה תלויה במהירות כלל.
- גבוהה יותר ככל שמהירות הנסיעה נמוכה יותר.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- יאט במתינות ככל האפשר ולא יבלום בחזקה.
- יגביר את מהירות הנסיעה ולא ילחץ על דוושת הבלם.
- יניע את ההגה ימינה ושמאלה לסירוגין בזמן שהוא נוסע על השמן.
- ימשיך בנסיעה רגילה, משום שהשמן עוזר להגדלת החיכוך בין הצמיגים ובין הכביש.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- יקפיד ככל האפשר לנסוע במרכז הכביש.
- ימשיך בנהיגה רגילה.
- יגביר את מהירות הנסיעה וייסע בשול.
- יאט ויתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «В» |
- כשהשמש מאחורי הנהג.
- כשהשמש משמאל למסלול הנסיעה.
- כשהשמש מימין למסלול הנסיעה.
- כשהשמש ממול הנהג.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- אינם מאירים את הדרך כנדרש בחוק.
- מגבירים את ערנות הנהג – בייחוד בלילה.
- גורמים לסינוור עצמי של הנהג בחשכה.
- אינם משפיעים על הנהיגה בחשכה לא לטוב ולא לרע.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «В» |
- הרכב נעצר בו במקום.
- הרכב נעצר בו במקום רק במהירות 50 קמ"ש או פחות.
- מרחק העצירה של הרכב קבוע ואינו תלוי במהירות הנסיעה.
- הרכב ממשיך לנסוע למרחק מסוים עד לעצירה הסופית.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- כן, אבל רק בקיץ.
- לא.
- כן.
- כן, אבל רק בחורף.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- לא.
- החובה חלה רק על ירידות תלולות שאורכן קילומטר או יותר.
- כן.
- החובה חלה רק בירידות שבתחילתן הוצב תמרור המודיע על ירידה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- לבלום בלימה חזקה ולבדוק אם הבלמים מגיבים.
- להמשיך בנסיעה רגילה, כי אין קשר בין המים ליעילות הבלמים.
- לנסוע במהירות נמוכה וללחוץ לחיצות קלות לסירוגין על דוושת הבלמים, עד לקבלת בלימה נורמלית.
- לעצור בצד הדרך ולהמתין עד שמערכת הבלמים תתייבש לגמרי.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |