רכב פרטי נוסעים «B» ואופנוע «A,A1,A2»
שאלות בטיחות
- ודא כי בלם עזר (חנייה) מופעל ושידית ההילוכים נמצאת במצב (P) או (N).
- ודא כי ידית ההילוכים נמצאת משולבת במצב (D) ובלם עזר (חנייה) משוחרר.
- ודא כי ידית ההילוכים נמצאת במצב (R) ובלם עזר (חנייה) משוחרר.
- אין חשיבות למצב ההילוך. הקפד רק שבלם עזר (חנייה) לא משוחרר.
| «C1» | «1» | «В» |
- מתן אפשרות נוחה לנוסעים ברכב לצאת מן הרכב בקלות.
- הדבר מאפשר להיעזר בקו הצהוב לנסיעה בקו ישר.
- אין חשיבות לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- כדי ליצור רווח מהתנועה שמהכיוון הנגדי והקטנת הסיכון לתאונה חזיתית.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הדבר מסייע למילוט קצר ומיידי לשול הדרך במקרה של סכנה.
- אין כל יתרון לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- הדבר מאפשר הקטנת מרחק התגובה במקרה של סכנה מידית.
- הדבר מאפשר להישאר בתוך התחום המותר – 40 ס"מ משפת הכביש.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- אין יתרון לשמירה על צד ימין בזמן הנהיגה.
- קל יותר לראות את התנועה הבאה ממול.
- הדבר מאפשר הגדלת זמן התגובה בעת העקיפה.
- אינך מפריע לרכב העוקף אותך לעקוף בבטחה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- נסיעה בימין הכביש תשפר את שדה הראייה של הנוהגים ברכב הנוסע בעקבותיך.
- אין כל קשר בין נסיעה בימין הכביש לשדה הראייה.
- נסיעה בימין תקטין את זווית הראייה של הנוהגים בעקבותיך.
- אין השפעה על שדה הראייה: שדה ראייה נוח ייווצר רק בשמירת רווח כפול מהנדרש.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הדבר מונע מהרכב שמאחוריך לעקוף אותך.
- אין כל יתרון בנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- הישארות בתוך התחום המותר, שאינו עולה על 40 ס"מ משפת הכביש.
- אתה יוצר מרווח ביטחון בינך לבין הרכב הנע ממול.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- שהסטייה נמשכת זמן רב.
- שהסטייה מעכבת נהגים רבים.
- שבגלל הסטייה הגעת לנתיב שבו אסור לך להיות.
- סכנת פגיעה ברכב שלא ראית לפני הסטייה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- יש רק לוודא שניתן אות במחוון הכיוון בעת המעבר.
- יש לקיים תקשורת עם הנהגים האחרים ולתת אות שלושה ק"מ לפני המעבר.
- איתות בזמן וממרחק מספיק, בדיקה היקפית מכל כיוון ומבט במראות לפני תחילת המעבר.
- יש לאותת במחוון הכיוון ובאורות החזית בעת המעבר.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- המעבר חייב להיעשות באלכסון קצר ביותר ובזמן קצר ככל האפשר.
- המעבר בין הנתיבים ייעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו שלב האיתות ביד.
- מעבר בין נתיבים יעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו תקשורת עם הנהגים האחרים.
- בדיקה והסתכלות במראות, בדיקת הנתיב המיועד, איתות, הבטחת אפשרות המעבר וסטייה מתונה (באלכסון) מנתיב לנתיב.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- נתקרב ככל האפשר לנתיב הרצוי, וכשלא ייסע בו כל רכב מאחורינו ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה לנתיב המיועד באלכסון קצר.
- נסטה מהר, באלכסון קצר ובאומץ, ונוודא שהפעלנו איתות במחוון הכיוון.
- ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה באלכסון קצר לנתיב המיועד.
- המעבר יהיה לאחר בדיקה ובשים-לב למיקומם ולמהירותם של רכבים אחרים הנמצאים בנתיב המיועד.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |