רכב פרטי נוסעים «B» ואופנוע «A,A1,A2»

שאלות בטיחות


0741. כיצד תתניע מנוע ברכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית?

  • ודא כי בלם עזר (חנייה) מופעל ושידית ההילוכים נמצאת במצב (P) או (N).
  • ודא כי ידית ההילוכים נמצאת משולבת במצב (D) ובלם עזר (חנייה) משוחרר.
  • ודא כי ידית ההילוכים נמצאת במצב (R) ובלם עזר (חנייה) משוחרר.
  • אין חשיבות למצב ההילוך. הקפד רק שבלם עזר (חנייה) לא משוחרר.

| «C1» | «1» | «В» |

0745. למה חשוב להקפיד על נהיגה בימין הכביש?

  • מתן אפשרות נוחה לנוסעים ברכב לצאת מן הרכב בקלות.
  • הדבר מאפשר להיעזר בקו הצהוב לנסיעה בקו ישר.
  • אין חשיבות לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
  • כדי ליצור רווח מהתנועה שמהכיוון הנגדי והקטנת הסיכון לתאונה חזיתית.
3745

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0746. מהו היתרון בנהיגה בימין הכביש?

  • הדבר מסייע למילוט קצר ומיידי לשול הדרך במקרה של סכנה.
  • אין כל יתרון לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
  • הדבר מאפשר הקטנת מרחק התגובה במקרה של סכנה מידית.
  • הדבר מאפשר להישאר בתוך התחום המותר – 40 ס"מ משפת הכביש.
3745

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0748. מה היתרון שבנסיעתך בימין הכביש?

  • אין יתרון לשמירה על צד ימין בזמן הנהיגה.
  • קל יותר לראות את התנועה הבאה ממול.
  • הדבר מאפשר הגדלת זמן התגובה בעת העקיפה.
  • אינך מפריע לרכב העוקף אותך לעקוף בבטחה.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0749. כיצד תשפיע נהיגתך בימין הכביש על שדה הראייה של נהגים אחרים?

  • נסיעה בימין הכביש תשפר את שדה הראייה של הנוהגים ברכב הנוסע בעקבותיך.
  • אין כל קשר בין נסיעה בימין הכביש לשדה הראייה.
  • נסיעה בימין תקטין את זווית הראייה של הנוהגים בעקבותיך.
  • אין השפעה על שדה הראייה: שדה ראייה נוח ייווצר רק בשמירת רווח כפול מהנדרש.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0750. מה היתרון בנהיגתך בימין הכביש?

  • הדבר מונע מהרכב שמאחוריך לעקוף אותך.
  • אין כל יתרון בנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
  • הישארות בתוך התחום המותר, שאינו עולה על 40 ס"מ משפת הכביש.
  • אתה יוצר מרווח ביטחון בינך לבין הרכב הנע ממול.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0760. מה הן הסכנות של סטייה פתאומית שלך מנתיב לנתיב בכביש?

  • שהסטייה נמשכת זמן רב.
  • שהסטייה מעכבת נהגים רבים.
  • שבגלל הסטייה הגעת לנתיב שבו אסור לך להיות.
  • סכנת פגיעה ברכב שלא ראית לפני הסטייה.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0761. מה נחוץ למעבר בין נתיבים ללא הפרעה או סיכון?

  • יש רק לוודא שניתן אות במחוון הכיוון בעת המעבר.
  • יש לקיים תקשורת עם הנהגים האחרים ולתת אות שלושה ק"מ לפני המעבר.
  • איתות בזמן וממרחק מספיק, בדיקה היקפית מכל כיוון ומבט במראות לפני תחילת המעבר.
  • יש לאותת במחוון הכיוון ובאורות החזית בעת המעבר.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0762. מהי הדרך הנכונה לעבור מנתיב לנתיב?

  • המעבר חייב להיעשות באלכסון קצר ביותר ובזמן קצר ככל האפשר.
  • המעבר בין הנתיבים ייעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו שלב האיתות ביד.
  • מעבר בין נתיבים יעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו תקשורת עם הנהגים האחרים.
  • בדיקה והסתכלות במראות, בדיקת הנתיב המיועד, איתות, הבטחת אפשרות המעבר וסטייה מתונה (באלכסון) מנתיב לנתיב.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |

0763. כיצד נבצע מעבר מנתיב אחד לנתיב אחר?

  • נתקרב ככל האפשר לנתיב הרצוי, וכשלא ייסע בו כל רכב מאחורינו ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה לנתיב המיועד באלכסון קצר.
  • נסטה מהר, באלכסון קצר ובאומץ, ונוודא שהפעלנו איתות במחוון הכיוון.
  • ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה באלכסון קצר לנתיב המיועד.
  • המעבר יהיה לאחר בדיקה ובשים-לב למיקומם ולמהירותם של רכבים אחרים הנמצאים בנתיב המיועד.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |