רכב משא כבד «C»
שאלות בטיחות
- המרחק שעובר הרכב מרגע שנהג הרכב מבחין בסכנה שלפניו ועד לעצירתו של הרכב.
- המרחק שעובר הרכב מהרגע שבו מגיב הנהג לסכנה ועד לרגע שהוא לוחץ על דוושת הבלמים של הרכב.
- המרחק הנחוץ לעצירה במהירות מסוימת.
- המרחק שעובר הרכב מתחילת הבלימה ועד שהרכב נעצר.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- ממוצע מרחק הבלימה ומרחק התגובה של הנהג.
- סכום מרחק התגובה ומרחק הבלימה.
- סכום מרחק הבלימה והרווח עד לרכב שלפנים.
- סכום מרחק ההחלטה ומרחק הביצוע של נהג סביר.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- מרגע שהנהג לוחץ על דוושת הבלם ועד לעצירתו הסופית של הרכב.
- מרגע שהנהג מבחין בסכנה שלפניו ועד לעצירתו המוחלטת של הרכב.
- מהתחלת התגובה ועד סיום הבלימה של הרכב.
- מרגע שהנהג מבחין בסכנה שלפניו ועד לרגע שהוא מתחיל לפעול בתגובה לסכנה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- מהרגע שהנהג מבחין בסכנה שלפניו ועד לרגע שהוא מתחיל ללחוץ על דוושת הבלם.
- מהרגע שהנהג לוחץ על דוושת הבלם ועד לעצירתו הסופית של הרכב.
- מהרגע שהנהג מבחין בסכנה שלפניו ועד לעצירתו המוחלטת של הרכב.
- מרגע זיהוי סכנה עד שהתחילה בלימת הרכב.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- למניעת פגיעת חזית-אחור, בעת עצירה או האטה של הרכב שלפניך.
- לצורך נהיגה בנתיב הנכון ובמהירות הנכונה.
- במהירויות גבוהות בלבד ובמזג אוויר סוער.
- רק כשנהג הרכב עייף מאוד ותגובותיו אינן מהירות די הצורך.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- מרחק המונע כניסת רכבים אחרים לתוכו.
- כל מרחק שבו נוכל לראות את גלגליו האחוריים של הרכב שלפנינו בזמן הנסיעה.
- מרחק הדרוש לפי החוק, שיאפשר מניעת תאונה בכל עת, בהתחשב בכל הגורמים.
- כל מרחק שיאפשר לנו לראות היטב את המתרחש לפני הרכב הנוסע לפנינו, בכל עת.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הרווח משפיע על שדה הראייה בנהיגה במצב של גודש תנועה בלבד ("פקקי תנועה").
- שמירת רווח אינה קשורה כלל לשדה הראייה של הנוהג ברכב.
- שמירת רווח משפיעה על שדה הראייה רק בנסיעה במהירויות גבוהות ובמזג אוויר סוער.
- ככל שנשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנינו, כך ישתפר שדה הראייה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- שמירת רווח מתאים מהרכב שלפניך כרוכה בשימוש מתמיד בבלמים, ובכך תיגרם שחיקת בלמים מהירה.
- ככל שהרווח מהרכב שלפנים קטן יותר, כן קטן בלאי הבלמים ויורדת צריכת הדלק.
- שמירת רווח מתאים נחוצה רק לצורך מניעת תאונות, ואין לה השפעה על בלאי הרכב או על תצרוכת הדלק.
- שמירת רווח מתאים מפחיתה את שחיקת הבלמים ומקטינה את צריכת הדלק של המנוע.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- נהיגה כזו מעודדת נהגים אחרים להיכנס לרווח הנשמר מלפנים.
- אין לשמירת רווח כל השפעה על אופי הנהיגה.
- נהיגה רגועה יותר ובפחות לחץ, שאינה גורמת לעייפות ושמונעת סכנות.
- נסיעה המחייבת התאמת המרחק שוב ושוב בכל עת, על פי תנאי השטח, ומעייפת את הנהג.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- ללחוץ לחיצה פתאומית ורצופה על דוושת הבלם.
- להאיץ מיד, לברוח קדימה ולהגדיל את המרחק מאחור.
- לוודא שהמרחק שהוא שומר לפנים יאפשר בלימה מתונה, למניעת סכנת התנגשות מאחור.
- אין מה לעשות. הנהג שמאחור תמיד אשם אם תיגרם תאונה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |