רכב משא כבד «C»
שאלות בטיחות
- אומדן מרחק סביר בינינו ובין הרכב הנוסע לפנינו.
- שיטת ספירת "שתי השניות".
- להשתדל ככל האפשר לנהוג כמו הנהגים שבנתיבים הסמוכים מימיני ומשמאלי.
- שיטת אורך מכוניות ונפח המנוע.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- בזמן נהיגה במהירות נמוכה בדרך עירונית.
- אף פעם: מרווח של שתי שניות מספיק תמיד.
- במצב שבו הראות לקויה או בנהיגה בכביש חלק או כשאנו עייפים.
- כשלפנינו משאיות ורכב כבד אחר.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- אף פעם: החוק מחייב לעקוף רכב אחד בכל עקיפה ולחזור שוב לנתיב הימני.
- מותר – רק בכביש ישר ואופקי; ואסור – בכל כביש אחר.
- מותר – רק כאשר אני עוקף רכבים קטנים; ואסור – כשאני עוקף רכבים גדולים.
- כשאין איסור עקיפה ויש מרחק מספיק בנתיב העקיפה, להשלמת עקיפה כזו בלי סיכון.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- האם קיים שול בצד הכביש?
- מה הקנס על עקיפה אסורה?
- האם הביטוח מכסה את הפגיעה והנזק אם תהיה תאונה?
- האם היא מותרת? האם אוכל להשלימה בבטחה ללא ספק?
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- העיכוב הנגרם לרכב העוקף בגלל נסיעתו האטית.
- אין תנאים המצדיקים עקיפה.
- הפרש המהירויות בין הרכב העוקף לרכב הנעקף משמעותי.
- הרכב הנעקף נוסע במהירות נמוכה מהמהירות המרבית המותרת בחוק.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- שמירת רווח מתאים מאפשרת לרכב עוקף להיכנס למרווח שלפנים.
- שמירת רווח נדרשת רק כשנהג הרכב עייף מאוד ותגובותיו אינן מהירות די הצורך.
- שמירת רווח נדרשת במהירויות גבוהות בלבד, וכשלפנים רכב כבד או אוטובוס.
- שמירת רווח מונעת עומס הגורם נזק לתשתית הדרך.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- אל תדאג: הרכב הנעקף צריך לסטות ימינה ולאפשר לך עקיפה קלה.
- העקיפה הזאת נמשכת על פי רוב 30 שניות.
- אתה מסתכן באפשרות הופעת רכב בנתיב הנגדי.
- עברת עבירה! החוק אוסר עקיפה כזו.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- מותר לך לצפור קלות לפני המעבר על פניו, אם הדבר נחוץ.
- הדלק את פנסי החנייה של הרכב באור יום, אם הדבר נחוץ.
- סמן לו בעזרת ארבעת מחווני הכיוון של הרכב, אם הדבר נחוץ.
- צפור במשך כל זמן המעבר על פניו. חשוב שלא יתעלם ממך.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- חציית קו הפרדה רצוף.
- הפרעה לרכב הנוסע מאחוריך בנתיב שלך.
- בנתיב שמשמאל עלול לבוא רכב הנוסע בכיוון הנגדי.
- הפרעה לרכב הנוסע בנתיב השמאלי.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- האטה והפעלה של ארבעת מחווני הכיוון של הרכב.
- הסתכלות, בעיקר לאחור, איתות במחוון הכיוון והאטה מתונה.
- להאט ולהפנות את ההגה לכיוון שול הדרך בזמן קצר ככל האפשר.
- חוץ מלאותת ימינה בזמן. לא נחוץ שום דבר נוסף.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |