רכב משא כבד «C»
שאלות בטיחות
- תנסה לבלום על ידי לחיצה על דוושת המצמד.
- תנסה לבלום בעזרת בלם עזר (חנייה).
- תפעיל את הצופר ותדליק את האורות כדי להזהיר את הנהג הנמצא לפניך.
- תסובב מהר את ההגה ימינה כדי לבלום את הרכב על ידי שינוי כיוון הגלגלים.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הדבר מאפשר לנהג לעסוק בפעולות נוספות בעת ובעונה אחת עם הנהיגה לפנים.
- אין לכך כל יתרונות. רק הסתכלות לצדדים מסייעת לנהג.
- אין כל יתרונות בהסתכלות הרחק לפנים. המתרחש קרוב לרכב הוא החשוב והקובע.
- הדבר מאפשר לתכנן את הנסיעה בהתאם לתנאי הדרך ולהימנע מהפתעות מצד עוברי דרך אחרים.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- ניכנס במהירות אל הנתיב שבו זורמת התנועה, וכך נמנע מצבי סכנה.
- ניסע באלכסון ובמהירות גבוהה יותר, וכך נמנע סכנה בעת ההשתלבות.
- נפעיל את כל מחווני המצוקה, ובכך נזהיר את הנהגים האחרים ונמנע מצבי סכנה בהשתלבות.
- ניתן אות מתאים במחוון הכיוון, נביט לכל הכיוונים ונמתין לפני התחלת הנסיעה עד אשר לא נפריע לאיש.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- לוודא כי ברשותך מפתחות נוספים (חלופיים) של הרכב.
- לוודא כי בלם עזר (חנייה) מופעל ולכוון את מושב הנהג.
- לסדר את המושב ליד הנהג כדי לאפשר כניסה נוחה של נוסע מימין.
- להתניע את המנוע ולסדר את המושב לנהיגה בטוחה.
| «C1» | «C» | «D» | «1» | «В» |
- להפנות את הראש לאחור, ללחוץ על דוושת הבלם להאטה ולהעיף מבט במראות לסיום.
- ללחוץ בחזקה על דוושת הבלם, כדי ליידע את הנהג מאחור על התחלת האטה.
- להסתכל במראות, להרפות מדוושת הדלק ולהשתמש בבלמים או בהילוכים.
- לסמן לנהג מאחור בעזרת היד, להסתכל במראות כדי לראות את תגובתו ולהאט.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- השיקול להעלות או להוריד הילוך מושפע רק ממרחק הנסיעה המצטבר.
- כשהרכב נוסע בעלייה השיקול להעלות או להוריד הילוך אינו קיים.
- המהירות המרבית המותרת באותו קטע דרך.
- מהירות הרכב, בהתחשב במצב התנועה, תנאי הדרך ותנאי הראות.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- האט לסירוגין בעזרת בלם הרגל ושלב להילוך נמוך בהתאם לשיפוע הדרך.
- שלב להילוך גבוה בהתאם לשיפוע הדרך ולחץ ברציפות על בלם הרגל להמשך ההאטה.
- במורד תלול ומתמשך השתמש במערכת הבלמים בלבד, ללא התאמת הילוך.
- במורד תלול ומתמשך עצור את הרכב, שלב להילוך מתאים והמשך בנסיעה.
| «C1» | «C» | «D» | «В» |
- מתן אפשרות נוחה לנוסעים ברכב לצאת מן הרכב בקלות.
- הדבר מאפשר להיעזר בקו הצהוב לנסיעה בקו ישר.
- אין חשיבות לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- כדי ליצור רווח מהתנועה שמהכיוון הנגדי והקטנת הסיכון לתאונה חזיתית.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הדבר מסייע למילוט קצר ומיידי לשול הדרך במקרה של סכנה.
- אין כל יתרון לנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- הדבר מאפשר הקטנת מרחק התגובה במקרה של סכנה מידית.
- הדבר מאפשר להישאר בתוך התחום המותר – 40 ס"מ משפת הכביש.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- אין יתרון לשמירה על צד ימין בזמן הנהיגה.
- קל יותר לראות את התנועה הבאה ממול.
- הדבר מאפשר הגדלת זמן התגובה בעת העקיפה.
- אינך מפריע לרכב העוקף אותך לעקוף בבטחה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |