רכב משא כבד «C»
שאלות בטיחות
- נסיעה בימין הכביש תשפר את שדה הראייה של הנוהגים ברכב הנוסע בעקבותיך.
- אין כל קשר בין נסיעה בימין הכביש לשדה הראייה.
- נסיעה בימין תקטין את זווית הראייה של הנוהגים בעקבותיך.
- אין השפעה על שדה הראייה: שדה ראייה נוח ייווצר רק בשמירת רווח כפול מהנדרש.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הדבר מונע מהרכב שמאחוריך לעקוף אותך.
- אין כל יתרון בנהיגה בימין הכביש, אלא בכביש חד-סטרי בלבד.
- הישארות בתוך התחום המותר, שאינו עולה על 40 ס"מ משפת הכביש.
- אתה יוצר מרווח ביטחון בינך לבין הרכב הנע ממול.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- שהסטייה נמשכת זמן רב.
- שהסטייה מעכבת נהגים רבים.
- שבגלל הסטייה הגעת לנתיב שבו אסור לך להיות.
- סכנת פגיעה ברכב שלא ראית לפני הסטייה.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- יש רק לוודא שניתן אות במחוון הכיוון בעת המעבר.
- יש לקיים תקשורת עם הנהגים האחרים ולתת אות שלושה ק"מ לפני המעבר.
- איתות בזמן וממרחק מספיק, בדיקה היקפית מכל כיוון ומבט במראות לפני תחילת המעבר.
- יש לאותת במחוון הכיוון ובאורות החזית בעת המעבר.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- המעבר חייב להיעשות באלכסון קצר ביותר ובזמן קצר ככל האפשר.
- המעבר בין הנתיבים ייעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו שלב האיתות ביד.
- מעבר בין נתיבים יעשה בשני שלבים: שלב הסטייה ואחריו תקשורת עם הנהגים האחרים.
- בדיקה והסתכלות במראות, בדיקת הנתיב המיועד, איתות, הבטחת אפשרות המעבר וסטייה מתונה (באלכסון) מנתיב לנתיב.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- נתקרב ככל האפשר לנתיב הרצוי, וכשלא ייסע בו כל רכב מאחורינו ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה לנתיב המיועד באלכסון קצר.
- נסטה מהר, באלכסון קצר ובאומץ, ונוודא שהפעלנו איתות במחוון הכיוון.
- ניתן אות במחוון הכיוון ונסטה באלכסון קצר לנתיב המיועד.
- המעבר יהיה לאחר בדיקה ובשים-לב למיקומם ולמהירותם של רכבים אחרים הנמצאים בנתיב המיועד.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- לבדוק אם מותר, לבצע בדיקה היקפית ולהאט בזהירות.
- אין חשיבות לסדר הפעולות לפני החנייה.
- האטה, סטייה, עצירה ואיתות.
- הסדר לא משנה – חשובה הזהירות.
| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- הבעיה המרכזית היא לחצות במהירות את הצומת.
- המהירות המרבית המותרת משתנה בצומת.
- עומס המטלות שעליו לבצע בזמן קצר בעת ובעונה אחת.
- חלק משטח הצומת מיועד תמיד לתחבורה ציבורית.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- יזהיר את המשתמשים האחרים בדרך על התקרבותו לצומת (על ידי צפירה ואיתות באורות).
- יתעלם מהמשתמשים האחרים בדרך – בעיקר מן המשתמשים הקטנים ממנו.
- יגביר מהירות כדי לקצר את משך החצייה של הצומת.
- האטה לפני הצומת והתבוננות היקפית, הימנעות מכל פעילות שאינה נהיגה.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |
- ריבוי תמרורים יגרום למחשבה מהירה יותר של הנהג בצומת.
- הנהג נאלץ להאט את נסיעתו, כדי לזהות את התמרורים ולהפנים את משמעותם.
- ריבוי התמרורים לא ישפיע על התנהגות הנהג בהתקרבו אל הצומת.
- ריבוי תמרורים גורם תמיד לבלבול הנוהג ברכב.

| «C1» | «C» | «D» | «A» | «1» | «В» |